Distriktskolen

Kolding Kommune tilbyder glidende overgang GLO til skolen pr.1. april hvert år.

Her får børnene en legende overgang i SFO´en, inden det rigtig går løs i skolen til august.

For at ruste børnene til den videre udvikling, har vi i børnehuset valgt, at samle de ældste børn på Skrubbestuen det sidste år i børnehaven.

Her øves kravene til børnene, og der planlægges aktiviteter, der støtter den læring, der ligger forud for at kunne modtage undervisning. Der arbejdes også i høj grad med den følelsesmæssige- og sociale udvikling, der er så vigtig, for at kunne deltage i det store fællesskab.

Vi samarbejde med alle skoler i Kolding Kommune, men politisk er det besluttet, at vi har et vægtet samarbejde med vores distrikt skole Sjølund-Hejls Skole.

Der tilbydes samtaler vedr.  skolestart i slutningen af året, inden der indskrives til skolen,

Skoleindskrivning foregår i januar måned på barnets distrikt skole.

Linket til Sjølund-Hejls Skole er https://sjoelund-hejls-skole.aula.dk/

rwqe